استراتژی های کلان هلدینگ دانش بنیان

سیاست های تدوین اهداف

 

  • شاخص انتخاب هدف

       با توجه به ضرورت ایجاد ساختارهای کسب و کار در هلدینگ، می بایست در سال نخست بر روی آن         دسته از محصولات و خدماتی متمرکز شد که دارای ویژگی های ذیل باشند:

             – قابلیت تحقق آنها بالا باشد و تولید نقدینگی نماید

             – مقدمه یک یا چند خدمت / محصول دیگر باشد

       از سوی دیگر میتوان شیوه انتخاب اهداف را بر اساس دو رویکرد بازار محور و خدمت محور صورت             داد که در فرآیند تدوین این سند، سعی شده است بر روی آن دسته از اهداف ممکن در بازار جهاد               دانشگاهی و شرکت های تابعه متمرکز شد.

 

  • استراتژی ورود به بازار

      به طور کلی دو دسته استراتژی ورود به بازار وجود دارد که یکی مبتنی بر رشد حلزونی و تمرکز بر                فعالیت وتوسعه فعالیت ها پیرامون آن می باشد و دیگری مبتنی بر ایجاد زمین های بازی موازی که          توسعه همزمان آنها با هدف کاهش ریسک های زمانی موفقیت در کسب و کار صورت می گیرد.

 

  • حوزه های راهبردی کسب و کار

      سعی هلدینگ بر آن است که مبتنی بر رشد حوزه های موازی ذیل بصورت جدی فعالیت نماید:

         – حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی

         – حوزه سلامت، دارو و علوم زیستی

         – حوزه پشتیبانی (بازرگانی، تامین و واردات)

         – حوزه آموزش های تخصصی و خدمات مشاوره کسب و کار

         – حوزه تجاری سازی و توسعه کسب و کار